FAQ
-
Czy zastosowanie żarówki o zwiększonym strumieniu poprawi jakość mojego oświetlenia?
Typowa żarówka H7 emituje strumień świetlny ok.1400 lumenów, testowana żarówka Philips +90% emituje 1530lumenów, a więc różnica oświetlenia w rzeczywistości jest jedynie 10% , spowodowane to jest iż żarówki o zwiększonym strumieniu mają zbliżoną moc do konwencjonalnych. Zwiekszenie strumienia uzyskuje się poprzez inne zwinięcie skrętki wolframowej. Wadami stosowania takich żarówek jest ich krótka trwałość, cena oraz szybsze wypalenie odbłyśników.
-
Czy można instalować diody LED w reflektorach samochodowych?
Jest to praktykowane w wielu warsztatach samochodowych, jednak nie informują oni klienta iż wraz z dokonaniem tego typu modyfikacji powoduję to utratę homologacji. Takie rozwiązania może praktykować wyłącznie producent samochodu. Nawet jeżeli zamontowano LED`y z homologacją to przepisy nie pozwalają przerabiać oryginalnych reflektorów.
-
Czy warto stosować uniwersalne ksenony H7 do reflektorów soczewkowych?
W reflektorze samochodowym nie może być zainstalowane inne światło niż to, z którym reflektor otrzymał homologacje. Czyli jeżeli standardowo reflektor miał zainstalowaną żarówkę H7, to montaż xenonów pozbawia go homologacji.
-
Czy reflektory xenonowe wymagają regulacji w pionie?
Reflektory xenonowe posiadają automatyczną regulacje, jednak mimo to jeżeli ich pozycja `bazowa` została zaburzona będą one pozycjonowały się niewłaściwie i wymagają wówczas regulacji dokonanej przez specjaliste.
-
Czy reflektory w samochodach sprowadzanych ze Stanów Zjednoczonych oraz Anglii wymagają przeróbek?
Tak, ponieważ reflektory w USA świecą symetrycznie, czyli równomiernie oswietlają jego lewą jak i prawą stronę. W Polsce reflektory świecą asymetrycznie doświetlając pobocze, natomiast w Wielkiej Brytanii dokładnie na odwrót. Koszt takiej usługi zależny jest modelu auta, oraz typu reflektorów.
Reflektory asymetryczne, przystosowane do Polskich warunków